Wednesday, May 19, 2010

SAWAH PADI



Asalamualaikum dan salam sejahtera...

malam selasa yg lepas aku pegi ke jitra,kedah...pukul 3 pagi aku bertolak dari sini kesana...aku nieh nama jew kampung kat kedah tp 8 taon skali baru r blek kampung...ha3...kampung aku kat kulim,kedah...dluw t0k aku duk simpang ampat,penang pas jew arwah tok wan aku meninggal tw0s pindah kat uma pak su aku kat kulim...berbalik blek citew aku td aku sampai dalam lebih kurang pukui 11 r...settel jew keje aku 2 meber aku ajak g uma diew dalam 15 minit pejalanan jew dari situ...nama kampung diew p0wn ak dah lupew...ulu dalam...lebih kurang r...haha4...aku sampai kat kg 2 lebih kurang kul 6...first time aku ng0k pemandangan begitu menabjubkan dan mengasyikan...dengan sawah padi terbentang luas pas 2 matahari lak nak terbenam...huh mmg cantek giler r...nak pulak ujan tengah rencai2 adew lak pelangi...hui cantek2...bagi org luar cam aku myb pemandagan ini adalah pandagan hanya cantek di mata tp bg orang kampung sawah padi adalah lambang kerja kuat mereka untuk menyara kehidupan seharian dyal...pesawah2 kebayakan kat sini begantng pada bendang dyal...bak kata iklan beras "sebutir nasi ibarat setitik peluh petani"...bukan senang nak membajak sawah tengah2 panas...hui aku dapat rasa cam ne perit getr seorang pesawah untuk memyuburkan padi dyal dan seterus ny membolehkan kitew sebgai rakyat malaysia boleh makan nasi...kalu xda pesawah2 nieh aku rasa mmg payah r..

sempat gak aku tangkap gambo..haha





1 comment:

  1. jitra sgt best...waaaa...rindunyew kat jitra...3 taun beb duk sne..mcm2 kenangan...hehehhe..

    ReplyDelete